tisdag 14 juni 2011

T-shirts igen, shorts och en grej till MIG!!

Med risk att bli tjatig har jag igen sytt t-shirts. 3 stycken i beige/blåa färger. Samma mönster som igår, storlek 86. Nu borde väl sonen klara sig i sommar.

Shorts måste ju sonen oxå ha. Sydde två par: ljusblåa och mintgröna. Mönstret är eget. Ganska vid modell som slutar strax under knät. I bensluten finns muddar. Resår i midjan.






Skärning på bakbenen.


Fickpåsen är av samma tyg som mudden i benslutet.


En live-bild på sonen var inte lätt att få, men 1 1/2-åringar ska väl inte sitta still på beställning. :)
Tröjan han har på sig är en av dom jag sydde igår.



Till sist kommer en bild på MIG, tagen av min dotter. Jag har sytt en kjol till mig själv för en gångs skull, det är inte ofta det händer. :) Sval och skön är den iallafall.

1 kommentar:

OYB sa...

Snyggt! Gillade verkligen shortsmodellen! Och kjolen till dig ser ju att att ha blivit jättebra! Snygg!