fredag 10 juni 2011

Friskt vågat-hälften vunnet!

Var på jakt efter klänningstyger åt barnen idag, hade inga stora förhoppningar på att hitta något. Men hem kom jag med en hel kasse tyger-igen! :)
Vissa av tygerna har väldigt starka färger och stora mönster och jag är ju inte den som vågar ha sånt på mig. Men denna gång är det barnen som ska få kläder.


Storblommiga tyger med starka färger. Mjuk och härlig trikå.



Härlig interlock med delfiner och fiskar!



Ett härligt följsamt trikåtyg med dessa blommar i rapporter på tyget, ska bli en härlig sommarkjol till mig själv.
Men hur lång ska man göra en sån kjol? Knälång, strax ovanför eller under knät, eller hellång kanske?  
Hjälp mig med en åsikt, jag och kjolar är inte så vanligt förekommande.


Döskallepirater. Härligt tjock interlock. Tyget har helsvart botten fast det ser gråare ut på bild. 4-åringens favorit och troligtvis 7-åringens oxå. :)

Två lite mildare tyger. Det övre är ljusblå, småblommig stretchfrotté, supermjukt och gosigt. Den undre är ljusrosa tjockare trikå med mörkrosa, ganska små stjärnor på. Gulligt!

3 kommentarer:

Helena sa...

Många fina tyger!

OYB sa...

vad många härliga tyger du fått tag i!
Jag hade gjort kjolen till strax ovanför knäna, inte för varmt så och så ser man ju bården tydligt då, plus att den längden alltid är smickrande :-)

sysslar och pysslar sa...

Jag hade oxå tänkt göra den strax ovanför knäna, känns kanske inte så tantigt då heller. Jo, tygerna är härliga, både till färg och kvalite. Sen är det ju inte så dumt att dom var billiga oxå! ;)