fredag 17 juni 2011

"sparad" sittpuff...

Fick en idé på någons blogg, minns ju inte vilken tyvärr. Men tanken var att sy nån slags puff, dyna, säck och fylla den med tygrester som blir över när man klipper ut mönsterdelar.
Det har jag prövat, sydde ihop två stycken runda sittpuffar av ett par kraftiga panelgardiner jag fyndade vid Jysk för en tid sen. Den ena puffen fick jag fyllt med de rester jag hade, den andra får vänta på sin tid.
Puffen mäter 40 cm i diameter och är 20 cm hög. Stabil och stadig blir den av trikårester. Tung är den oxå.


Såhär skönt kan man sitta och dricka välling på morgonen.
Måste snabbt klippa till mera mönsterdelar så att jag får fyllt den andra puffen, för mina barn träter om den enda puff vi har. Yngsta dottern har hjälpt mig fylla puffen och hon frågar hela tiden om jag har mera att fylla med.

Alla som har för mycket tygrester ska göra en sån här eller liknande, det är det värt!! Den blev JÄTTEBRA!! :)

Inga kommentarer: