onsdag 8 juni 2011

Evighetsprojekt.

Idag har jag hållit på med ett evighetsprojekt. En filt att svepa om sig kommande,svala sommarkvällar. Jag började på filten redan för 3-4 år sen, men den har vilat ganska långa stunder emellan.
Filten är virkad av mormorsrutor i 3 färger. Vitt, grönt och rött. Hittils har jag bara gjort 2 längder, men som sagt är det ju redan ett evighetsprojekt och det kommer ju inte att stå tillverkningsdatum eller längd på den sen.
Men, den kommer att värma skönt sen när den är klar. Garnet är 7 bröders.

För övrigt har vi det väldigt varmt hos oss idag. 30 grader och stekande sol, så några stordåd blir nog inte uträttade idag. jag och värme passar inte riktigt ihop. jag sitter helst i skuggan och dricker mängder av vatten.
Såhär fint blommar våra syrener nu, underbar doft sprider sig när man går förbi. :) Små saker att njuta av.

2 kommentarer:

Helena sa...

Vad fin filten kommer bli när den blir färdig!

Här är syrenerna redan överblommade, det går alldeles för fort.

sysslar och pysslar sa...

Ja, det går alldeles för fort med blomningen. Märkte idag att blommorna håller på att falla av. Filten vet jag inte när den blir färdig. Nån gång... sen... :)