onsdag 1 juni 2011

Äntligen! Klänningen är KLAR!!!

Efter många, många timmar har jag fått min systerdotters studentklänning klar och ja, jag kan garantera att stora delar av mitt känsloregister har varit i användning. Trodde många gånger att jag inte skulle fixa detta, men skam den som ger sig. I sista stund fick vi allt att passa och sedan gick det bra. Bättre sent än aldrig-uttrycket passar bra in här, för studentdimissionen är nu på lördag.
Pust, nu drar jag en lättnadens suck och börjar planera andra syskapelser. :)

Klicka på bilden för större bild.
Den nöjda blivande studentskan i sin klänning sydd i mörkgrön duchesse och naturvitt foder. En liten tyll kant skymtar under fållen.
Att ge denna vackra klänning rättvisa med ett fotografi är omöjligt. Men här syns iallafall modellen lite. En halterneck modell med utsvängd,rynkad kjoldel. Hela överdelen är vändsydd med dragkedja mitt bak. Insnitt för byst och en rak midjebit mellan överdel och kjol.

 

Inga kommentarer: