måndag 7 mars 2011

Nöjd!!

Har sytt en handväska idag som ska bli en present. Hade inget mönster så fick utgå från tygbiten jag hade.
Svart var den givna färgen för utsidan, fodret var inte lika lätt att välja. Men valet föll på ett lila bomullstyg med vita blomgirlanger. Ville oxå ha något extra på utsidan, så jag tryckte födelsedagsbarnets namn med textilfärg på locket.



Hela sömnaden gick utan bekymmer trots att jag sydde efter hand delarna blev klara och jag såg hur de passade. Hade bara en bild i huvudet hur väskan skulle se ut.

-Fodret är faktist lila, trots att kameran vill att det ska vara nästan blått.
-En utmaning var fickan inuti, jag och blixtlås brukar betyda krångel, men det blev bra! Man måste ju utmana sig själv för att utvecklas.
-Trycket på framsidan är från en schablon utskuren ur kontaktplast. Skrev namnet för hand, spegelvänt. Är supernöjd med den!
-Kameran ger inte väskan rättvisa, hur jag än försöker fota, så blir det inte bra.

Nog med skryt för idag, vågar inte sätta mig vid symaskinen mera idag, för då tror jag flytet avtar...
hoppas nu bara den nya ägarinnan blir nöjd oxå! :)

Inga kommentarer: