söndag 6 mars 2011

Lite skoj, Inget sytt. Gamla grejer, fast nya!

Konstig rubrik, jag vet. Men det blir väl så när man är lite för trött, inte får sy som man vill och inte har så mycket fantasi.
Har mycket på gång, bygger badrum, byter tapeter och försöker ha ett familjeliv samtidigt. Nåja, igår tog vi paus och åkte på skoterutfärd hela familjen. Det var skoj, lite avbrott i en hektisk vardag måste man ha.

Tänkte visa lite nya bilder på gamla saker. Några napphållare jag sytt för ganska länge sen.

Bjuder oxå på lite annat pyssel vi gjort i helgen. Man tager vad man haver-änglar. Papp-rulle, aluminiumfolie,papperstuss lite tejp och presentband!
Detta är kanske inte min bästa bild. Men det bjuder jag på. Barnen blev väldigt nöjda över de okomplicerade änglarna iallafall och det är väl så man borde ha det. Bli nöjd över lite!


I trötthetens tecken hade vi en fjantig grej igår, mellandöttrarna sökte efter vantar och sonen blev intresserad av vant/sock/möss-lådan. Han hittade en väldigt flickig halsduk, så mamma och äldsta dottern körde vidare på spåret och satte rosa benvärmare och rosa mössa (mössan har jag sytt...men inte till sonen) på sonen. Den ende sonen i familjen strålade av lycka och gick skrattande runt med sin nya klädsel! Vad fadern i huset tyckte om vår "lek" är en annan sak! ;)


Titta vad fina benvärmare jag har!
Att få en bra bild av en livlig son är väl inte heller så lätt. Här syns iallafall klädseln!

Inga kommentarer: