söndag 27 februari 2011

Sy,sortera,slänga.

SY: Den senaste veckan har jag sytt en hel del små grejer, men inget har fastnat på bild. Batteriet är slut i kameran och lite lat som jag är orkar jag inte byta.
Nåja, ska försöka ta tag i saken. Iallafall har jag sytt en singoalla till dottern, bebiskläder till en nykomling i byn, en handväska till nyblivna storasystern. Testade oxå att sy ett näsduksfodral, bara för att...

SORTERA: senaste tiden har jag gjort massor med nya mönster, men efter att dom använts har dom hamnat i en hög på bordet, så gårdagen gick åt för att sortera och försöka lista ut vilka delar som hör ihop. Det var bara ca 25 olika mönster som nu har varsin plastficka med klädbenämning och storlek på. Alla mina nya fina tyger fick oxå en bättre plats att förvaras på.

SLÄNGA: ja, slänga saker behöver man ibland. Hade ett par misslyckade mössor längst under på mitt sybord som fick åka. Likaså lämnar alla lösklippta trådar och tygändar på bordet och dom fick åka i skräppåsen oxå.

Ja, nu är sybordet rent och fint och alla påbörjade projekt prydligt radade i en papplåda. Bara att fortsätta sy när tiden finns, men nu blir det tårtbak. Maken fyller år och jag ska tillsammans med barnen göra en tårta!

Inga kommentarer: