söndag 6 februari 2011

Krångel!

Äldsta dottern önskade sig ett nytt linne, för det hon hade var visst fel färg (rosa)! :)
Vi letade mönster tillsammans, hon hjälpte mig rita mönster och välja tyg... så långt allt väl!

Sen kom vi till sömnaden, Allt krånglade, först var det overlocktråden som skulle bråka. Fick trä om alla trådar flera gånger innan det funkade. Sen blev det fel inställning på trådarna, vissa blev väldigt lösa och andra enormt spända. Suck, där borde man ha tagit paus.

Nåja, fick sytt ihop linnet någorlunda. Sen skulle jag börja bandkanta... undertråden bråkade, övertråden bråkade, ALLT bråkade!! Till o med min kära kaffekopp var i vägen, brak i golvet med den och en stor spricka! Där borde man ha tagit nästa paus
.
Sen skulle jag försöka sy fast kanterna med tvillingnål, ni kan ju tänka er, KRÅNGEL!!! Sprättade, sprättade och sprättade!!! Fick göra om flera gånger, för ett litet skruttet linne!!

Nu äntligen har jag fått den färdig, efter tre!! timmar! Jag menar, TRE timmar....! Får det ta så länge??  Hoppas verkligen att dottern blir nöjd, för jag har inte tyg så det räcker till en till i samma färg. Ska försöka ta en bild när dottern kommer hem. Kanske symaskinen borde ta paus resten av dagen, eller vågar man testa igen...

Inga kommentarer: